La metodologia del nostre projecte distingeix dos temps de treball diferenciats: el treball global (T.G) i el treball específic (T.E). Dins del temps de treball específic, es potencia la sistematització dels diferents continguts: els continguts factuals, que es treballen memoritzant-los, els continguts conceptuals, que parteixen del fet que cada alumne ha de construir el seu propi concepte, els continguts procedimentals, que es treballen practicant i sistematitzant els procediments i els continguts actitudinals, que es desenvolupen vivint-los.
Durant l’estona de racons és essencial la
personalització de l’aprenentatge, de manera que l’equip docent, una vegada
s’ha iniciat el curs, els adequa per tal d’adaptar-los a les característiques i
necessitats de cada grup. Hi ha diferents tipus de racons segons els objectius
d’aprenentatge que es treballin. Alguns d’ells van orientats a la
sistematització del traç, seriacions, seqüències o motricitat fina, aspectes
previs essencials per desenvolupar, posteriorment, la lectoescriptura. D’altres
van enfocats al comptatge, identificació de nombres, ordenació, etc. per tal de
treballar els aspectes relacionats amb les matemàtiques. En el temps de treball
específic l’escola aposta per la personalització de l’aprenentatge, de manera
que habitualment hi ha dos mestres a l’aula per acompanyar els infants en els
aprenentatges més sistemàtics.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada