La poesia és un tresor educatiu pels
infants més petits. Es treballen valors i aptituds com la creativitat, la
sensibilitat, la imaginació, el ritme, la millora del vocabulari, la fluïdesa
lectora, la dicció i l’obertura de la mirada cap a altres realitats.
La poesia hauria té un paper molt actiu
a la vida de l’aula. És una oportunitat. La lectura en veu alta de poemes
per part d’una mestra, d'un company o companya... capta l’atenció dels infants,
crea moments únics per compartir el plaer d’escoltar. És un recurs
lingüístic vinculat al treball d’expressió oral que obre molts camps
d’aprenentatge. La brevetat i la rima dels versos ajuden a aconseguir una
bona fluïdesa lectora i donen la seguretat que necessiten els infants a l'hora
de llegir.
De vegades, associem la poesia al vers
de Nadal o al poema de Sant Jordi i hem de ser capaços d'anar més enllà i
aconseguir que la poesia estigui sempre present.
Ara, temps de tardor, és un bon moment
per compartir, llegir, emocionar-nos... amb poesies d'aquesta època de
l'any.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada