A l’Escola, la
llengua anglesa es treballa des de la perspectiva del plurilingüisme. Els
infants incorporen la llengua en el seu dia a dia de manera natural,
treballant-la en els diferents espais d’aprenentatge tals com els projectes,
els racons, els hàbits, etc.
A Infantil 3,
els nens i nenes conviuen amb l’equip de vetlladores. Aquestes figures
esdevenen els seus referents de parla anglesa i utilitzen la llengua posant
especial èmfasi en els hàbits. Mica en mica, els infants van superant la
barrera del silenci i comencen a produir missatges curts per comunicar-se.
Mitjançant estructures lingüístiques repetitives, els petits són capaços
d’identificar-ne el significat, d’imitar la pronunciació i de respondre amb
adequació a mesura que avança el curs.
En iniciar
infantil 4 i també durant el curs d’EI5, les mestres d’anglès formen part del
dia a dia dels alumnes i treballen la llengua a partir dels projectes que
s’estiguin desenvolupant o bé durant les estones de treball per racons, en el
joc simbòlic, etc. També és el moment on s’inicia la metodologia CLIL (Content
and Language Integrated Learning) amb l’objectiu que els infants aprenguin que
tots els mestres de l’Escola utilitzen la llengua anglesa en els diferents
contextos d’aprenentatge perquè l’anglès és present de forma constant en el món
que ens envolta. Així doncs, les tutores, però també els mestres de música o de
psicomotricitat, programen una part de les sessions de la seva classe a la
setmana en anglès, de manera que els infants accediran a continguts d’altres
àrees mitjançant la llengua anglesa.
L’aprenentatge
de la llengua anglesa a Educació Infantil és clau ja que els infants es troben
en un moment evolutiu en què la presència constant de la llengua estrangera els
farà normalitzar-ne l’ús i mica en mica superaran les barreres per
comunicar-se. També és essencial que l’equip de mestres angleses estableixin
lligams afectius amb els petits perquè l’emoció i l’actitud envers la llengua
és el factor més important per al seu aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada