L’hora de menjador és un moment educatiu que comença molt abans de seure a
taula. A les classes, segons l’edat i, per tant, de la dinàmica i l’autonomia
dels infants, es duen a terme moltes activitats i es poden treballar aspectes
prioritaris en l’evolució dels nens. En aquest espai es treballa l’autonomia,
els hàbits, l’organització personal, les relacions i la convivència, la
responsabilitat, l’esforç…
Tot comença amb els hàbits d’higiene personal i ordre: rentar-se les mans, seure
correctament, preparar-se el tovalló… També amb l’actuació dels càrrecs, tasca
que repercuteix en la bona organització de la classe: encarregat de lavabo,
encarregat de tovallons, caps de taula (que paren la taula)… Implica així
mateix un repàs a les normes per fer un àpat amb uns bons costums i maneres…
L’àpat es desenvolupa en un ambient agradable i saludable que permet una
relació estreta i cordial entre tots.
La tutora ha estat en tot moment conduint i acompanyant aquesta estona,
dinant amb els infants i compartint les seves vivències.
En aquestes fotografies es poden veure alguna d’aquestes accions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada