Els infants conviuen amb la tecnologia en general.
A l’escola, els seus models i referents, mestres i companys
més grans utilitzen eines tecnològiques contínuament i amb tota normalitat.
Tauletes, PDI, mòbils, ordinadors... són dispositius presents i necessaris.
Al Cicle d’Infantil i a l’Etapa 1 en general La
implementació de les eines tecnològiques no és un dels pilars del nostre
projecte, però han de ser-hi i hem de poder-les utilitzar sempre que considerem
necessari.
Els alumnes han d’aprendre a fer un bon ús d’aquests
aparells electrònics i conèixer el seu funcionament. És cert que els infants
saben fer servir de manera intuïtiva
aquestes eines però cal educar-los amb un criteri que garanteixi la
seguretat, la salut i l'autocontrol. D’aquesta manera, els beneficis de l’eina
seran importants, ajudaran en la construcció de l’aprenentatge i garantirem un
ús coherent i equilibrat.
La recerca d’informació, les aplicacions que permeten la
pràctica d’exercicis o l’aplicació d’aprenentatges, les activitats relacionades
amb els continguts treballats a l’aula, els jocs en equip... fomenten l’adquisició d’estratègies per
treballar en cooperació, el pensament computacional o la consolidació dels aprenentatges.
Sempre, però, l’adult ha de ser present en l’activitat i ha
de marcar el temps i els recursos que se li presenten a l’infant. És a dir,
l’ha d’acompanyar en la seva pràctica.
No oblidem que les eines digitals formen part de l’entorn
més proper dels infants i, en conseqüència, no cal forçar el seu ús dins de
l’àmbit escolar, més enllà del pedagògicament necessari.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada