Les matemàtiques són presents en
el dia a dia. El fet de poder dotar de significat i utilitat a aquesta àrea ens
permet entendre de forma vivencial processos abstractes i complexes.
Quan els alumnes estan berenant, han
de saber quants tovallons són necessaris per a cada taula i per a tot el grup
classe. Al mateix torn, han de fer alhora el mateix procés amb els entrepans i
treballar el concepte de meitat amb els alumnes que volen repetir.
La preparació de la taula
comporta treballar la situació de l’espai i el calendari implica posar en pràctica
la numeració, la desena, la suma, la resta, entre d’altres.
El joc simbòlic també és un espai
clau per poder practicar situacions quotidianes. Per exemple, anar a comprar
implica fer un intercanvi de monedes que tenen un valor per un producte; fer de
cuiners comporta manipular quantitats d’ingredients per preparar plats suculents.
Tota aquesta part imprescindible es
complementa amb les matemàtiques integrades als sis projectes que realitzem
durant un curs escolar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada