Com bé saben, els alumnes de la
nostra escola s’organitzen atenent les tres etapes evolutives. L’etapa 1, es
caracteritza per ser la del pensament concret i comprèn des d’EI3 fins a EP3.
Durant aquest període, els aprenentatges s’han de treballar de manera més
concreta tot i que es poden començar a introduir algunes abstraccions. Una
altra de les característiques és el procés lectoescriptor, que serà flexible i
personalitzat ateses les característiques dels infants. Finalment, durant tots
aquests anys es treballarà també el pas del jo al nosaltres. Si bé és cert que
els alumnes a EI3 inicien l’etapa en una fase molt egocèntrica, mica en mica
van adquirint la consciència de la col·lectivitat i del sentit de comunitat.
L’escola contempla moltes dinàmiques i activitats per treballar aquest procés.
Un dels exemples és el treball dels Colors. Mitjançant l’agrupació del Color,
els alumnes formen part d’un grup i estableixen un lligam emocional tot
desenvolupant el sentiment de pertinença envers el grup i l’Escola. Les
persones tenim la necessitat de pertànyer a un grup social i de sentir-nos
acceptats. Quan això succeeix, la nostra actitud esdevé positiva i contribueix
en una millor predisposició per desenvolupar els aprenentatges. Per tant, és
essencial promoure dinàmiques que afavoreixin el sentiment de comunitat i de
grup en una escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada