A les aules d'Infantil, l'estímul
de la creativitat juga un paper clau en el desenvolupament personal de l'infant
en edats tan primerenques. La neurociència evidencia que és durant la infància
que el cervell té major capacitat de desenvolupament i és important,
pedagògicament, que l'Escola presenti un escenari educatiu on els alumnes
puguin explorar els seus talents de manera propera i segura i divertida.
Molt sovint, i de manera errònia, es relaciona la creativitat amb determinades
disciplines d'expressió artístiques. No obstant això, la veritat és que tots
els alumnes, sense excepció, demostren ser persones creatives a diari i
davant de qualsevol situació, per quotidiana que sembli. Coneixent aquest
context, la labor del mestre és proveir als alumnes un espai de confort i
seguretat que els convidi a fer servir el seu imaginari innat.
Per concloure, una escola compromesa amb la formació "dels homes i dones
del demà" ha d'ensenyar als nens i nenes a no tenir por a l'error. És més,
els ha de convidar, de manera més socialitzadora i menys instructiva, a cercar
la solució més innata i creativa davant de qualsevol situació, d'escola o de
vida. Només d'aquesta manera els alumnes esdevindran persones amb competències
per afrontar el seu dia a dia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada