Comencem el segon trimestre amb moltes ganes de compartir les experiències relacionades amb la màgia de Nadal.
La setmana passada, els alumnes
d’Infantil van poder portar les Joguines de Reis per poder-la compartir amb els
seus companys i companyes del seu grup estable. Aquesta dinàmica permet
propiciar situacions comunicatives significatives a partir del joc.
El joc és el motor de
l’aprenentatge i aquest ha d’estar planificat i organitzat. En podem trobar de
diferents tipus:
El joc simbòlic es dona quan
l'infant espontàniament imita una conducta d'adult o d'una altra persona i
la representa com a part d'un joc lúdic sense que aquesta s'hagi fet en aquest
moment immediat.
El joc simbòlic es caracteritza per imitar
accions de la vida quotidiana del món dels adults. Apareix quan l'infant
ha adquirit la capacitat de representació i és capaç de representar accions i
regles bàsiques imaginàries que es refereixen als acords sobre a què es juga.
El joc lliure normalment es realitza en els
espais exteriors, els jardins de l’Escola i es
caracteritza per la llibertat, perquè
qui juga pot decidir allò que vol fer i les regles que vol establir.
Els jocs de taula permeten treballar el
pensament computacional, arribant a la resolució de problemes mitjançant
diferents solucions, com és el cas dels escacs. També permeten treballar
continguts, sobretot matemàtics, com la seriació, l'ordenació espacial, la
numeració i el càlcul o la memòria visual i espacial i alhora cal conèixer
les regles i respectar-les per garantir un bon funcionament.
Els projectes integrats també contemplen el joc
com a font de l’aprenentatge creant unes activitats lúdiques, motivadores i
significatives tenint en compte els objectius de la programació i els
continguts que cal treballar.
L’Etapa d’Infantil té com a objectiu garantir
el desenvolupament global de tots els infants respectant l’evolució de cada
alumne/a i el joc és essencial en tot aquest recorregut que haurà de fer un nen
i nena de 3 a 6 anys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada