El moment de l'àpat requereix una
preparació feta amb profunditat i consciència. Cal seure a taula amb les mans ben netes i el
tovalló ben posat, repassar el menú i verbalitzar les primeres pautes que, a
poc a poc, els nens i nenes aniran integrant durant el curs.
Els infants d’EI5 escriuen el
menú i la mestra realitza un treball de consciència fonològica sistemàtic.
L’objectiu d’aquest
treball és percebre i diferenciar
aspectes qualitatius dels fonemes, allò que els fa diferents, a partir de
diverses activitats on reconeguin, produeixin, discriminin i diferenciïn els
sons (fonemes), des del punt de vista de: el punt d’articulació, el mode
d’articulació, la sonoritat de les cordes vocals i la segmentació de la paraula.
És costum que abans d'iniciar
l'àpat a les classes es reciti un poema adequat al moment. Un cop dit aquest
poema, tothom estarà preparat per començar el dinar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada