més fotos
Primer es treballen
diferents aspectes com: el pas del temps (la tardor), l’observació de la natura
(els canvis en els arbres dels jardins, fenomens meteorològics, ..).
També cal preparar a la celebració de la festa de la castanyada.
Cal crear l’espai agradable i adient esperant l’arribada de la castanyera,
protagonista de la festa. S’aprenen cançons i danses relacionades amb la
tradició. I s’elaboren els panellets.
Per fer-ho, es segueix una recepta tradicional (coco, llimona, sucre,
xocolata, ou, patata). Per fer-ho cal tenir en compte diferents conceptes matemàtics com la mesura, la
proporció i la numeració. Cal, per exemple, comprovar i mesurar quina quantitat
de cada aliment es necessita per fer la massa.
A aquesta massa se
li ha de donar forma. Un exercici de motricitat fina una mica complicat.
Es demana la
col·laboració de la cuina perquè coguin els panellets, que un cop han sortit
del forn, el seu aspecte ha canviat. És
evident que l’elaboració del panellets
és un procés on intervé la química i la física.
Per portar els
panellets a casa, es fa una paperina
utilitzant diferents tècniques plàstiques: fer boletes, pintar amb aquarel·la,
pintar amb ceres i punxar.
Finalment arriba la
festa, tothom es reuneix per compartir les cançons, les danses que han après a
l’hora de música, i es mengen els panellets i les castanyes.
Tots han gaudit de
la celebració, que és una mostra de l’expressió oral, musical, de creativitat,
de gaudi i de convivència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada