La psicomotricitat és una àrea clau per al desenvolupament
del infants. A l’Escola, els alumnes d’infantil desenvolupen les sessions de
psicomotricitat dues hores a la setmana amb l’equip de mestres. Una de les
aportacions de la psicomotricitat és el desenvolupament del procés de la
lectoescriptura. A Infantil 4, concretament, es treballa la coordinació
òculomanual, la motricitat fina, la lateralitat, l’esquema corporal, la
distribució en l’espai, etc. D’altra banda, la psicomotricitat també és clau
per treballar l’aspecte emocional ja que fomenta l’autoconeixement,
l’autoconcepte, la seguretat en un mateix i el reconeixement i gestió
d’emocions mitjançant el joc. Alhora, es treballen les relacions i la gestió de
conflictes amb els jocs cooperatius.
La distribució de les sessions es fa contemplant activitats
d’escalfament, activitats principals i, finalment, de tornada a la calma. També
es treballa mitjançant la metodologia CLIL (Content and Language Integrated
Learning) segons la qual un percentatge de les sessions es fa en anglès per tal
de desenvolupar la competència comunicativa dels alumnes des de la perspectiva
del plurilingüisme.
En definitiva, la psicomotricitat és una àrea clau del
currículum per tal de desenvolupar els quatre pilars d’infantil: el llenguatge,
el joc, els hàbits i les emocions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada