La Biblioteca de l’escola ha de ser un àmbit i un espai
imprescindible que ha de considerar-se com a quotidià i bàsic.
La Biblioteca és per una banda agent impulsor del gust i la
necessitat de la lectura. Activitats com ara escoltar un conte, la lectura
d’imatges, la conversa i la reflexió de temes de debat, recitar un poema o
esbrinar endevinalles… amb un adult que sigui un bon model desperten i
estimulen l’hàbit lector.
Per altra banda, els nens i nenes han de percebre la
Biblioteca com a font de coneixement. La recerca d’informació, trobar notícies
als diaris o als recursos digitals… són accions que s’han de fer regularment.
Per poder sentir la Biblioteca com un espai accessible, els
alumnes han d’iniciar-se des de ben petits com a usuaris d’aquest espai. Les
primeres accions són molt senzilles i es basaran en les primeres visites, en el
préstec de libres que es portaran a l’aula...
Des d’aquest trimestre, els nens i nenes d’Infantil
començaran a pujar a la Biblioteca amb l’objectiu d’aconseguir recursos que els
permetran desenvolupar els diferents projectes de treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada