dimecres, 10 d’octubre del 2018

LES EMOCIONS A INFANTIL 3





Un dels pilars de l’etapa d’infantil són les emocions. Durant el  període d’adaptació les emocions que se senten són molt intenses, i és un dels moments on cal treballar aquest aspecte per ajudar a posar nom a cada una d’elles. Els ajudem a  identificar el que senten, i què és el que ho provoca. Se’ls ajuda a gestionar les emocions ( l’alegria, la por, la ràbia). 
Els objectes propers als nens i que els agraden,  i  els contes, són recursos que ajuden a l’hora de treballar les emocions.
Un objecte que han portat de casa, que els agrada i els fa estar contents, i que compartiran durant uns dies amb els companys. I també  els explicaran per què els fa estar contents.
Els contes, com ara “El monstre de colors”, “De vegades ...Emma”, “Les paraules dolces”, etc., també serveixen, més enllà de la història que expliquen, per identificar-se amb el que li passa al personatge i els ajudi a posar nom a aquella emoció. També servirà per parlar i reflexionar plegats amb els companys del grup classe.
Les primeres emocions que es treballen són l’alegria, la tristor i l’enuig.
Identifiquen quines són les expressions del cos, concretament la cara, que expressen cada emoció. Es miren al mirall, es dibuixen.
És important que els infants prenguin consciència de les pròpies emocions i siguin capaços de regular-les.

Tant a l’Escola com a casa cal treballar la  intel·ligència emocional, perquè ajudarà als nens a ser  més feliços, tenir més benestar, tolerar la frustració  i tenir més recursos per afrontar-se als reptes de la vida.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada