Un dels pilars de l’etapa d’infantil són les emocions.
Durant el període d’adaptació les
emocions que se senten són molt intenses, i és un dels moments on cal treballar
aquest aspecte per ajudar a posar nom a cada una d’elles. Els ajudem a identificar el que senten, i què és el que ho
provoca. Se’ls ajuda a gestionar les emocions ( l’alegria, la por, la ràbia).
Els objectes
propers als nens i que els agraden,
i els contes, són recursos que
ajuden a l’hora de treballar les emocions.
Un objecte que han
portat de casa, que els agrada i els fa estar contents, i que compartiran
durant uns dies amb els companys. I també
els explicaran per què els fa estar contents.
Els contes, com ara
“El monstre de colors”, “De vegades ...Emma”, “Les paraules dolces”, etc., també serveixen, més enllà de la història que expliquen, per identificar-se amb el que li passa
al personatge i els ajudi a posar nom a aquella emoció. També servirà per
parlar i reflexionar plegats amb els companys del grup classe.
Les primeres emocions
que es treballen són l’alegria, la tristor i l’enuig.
Identifiquen quines
són les expressions del cos, concretament la cara, que expressen cada emoció.
Es miren al mirall, es dibuixen.
És important que
els infants prenguin consciència de les pròpies emocions i siguin capaços de
regular-les.
Tant a l’Escola com
a casa cal treballar la intel·ligència
emocional, perquè ajudarà als nens a ser
més feliços, tenir més benestar, tolerar la frustració i tenir més recursos per afrontar-se als
reptes de la vida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada